Polityka prywatności
Informacje wstępne
Szanując prawo do prywatności osób, których dane dotyczą, Bank Spółdzielczy w Nowym Sączu zapewnia zgodności procesów przetwarzania danych osobowych z obowiązującymi przepisami prawa, w tym RODO, czyli Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Administrator Danych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celach i środkach przetwarzania danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Nowym Sączu z siedzibą w Nowym Sączu ul. Al. Stefana Batorego 78 (dalej: ADO, Administrator lub Bank).
Uzyskanie informacji o przetwarzaniu danych osobowych
W przypadku jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych, Administrator zachęca do kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych (dalej: IOD). Funkcję IOD w Banku Spółdzielczym w Nowym Sączu pełni Janina Hajduk. Z IOD można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej:
Pozyskanie danych i cel ich przetwarzania jako administratora danych
Administrator zawsze przetwarza dane legalnie i bezpiecznie. Mogą to być dane dotyczące:
- klientów lub ich pracowników/ współpracowników,
- beneficjentów rzeczywistych klientów oraz ich poręczycieli,
- kontrahentów Administratora lub ich pracowników/ współpracowników,
- własnych pracowników lub współpracowników.
Cel przetwarzania , podstawa prawna oraz okres przechowywania danych
- Działania zmierzające do zawarcia i realizacji umowy z klientem, tj. wszelkie czynności podjęte w celu przygotowania do zawarcia umowy, realizacja umowy, analizy i oceny zdolności kredytowej, ale również rozpatrywanie reklamacji, rozwiązanie umowy, archiwizacja dokumentów. Art. 6 ust. 1 lit. b RODO dot. klientów będących osobami fizycznymi, a w przypadku osób współpracujących z Administratorem w imieniu klienta lub będących reprezentantem klienta będącego osobą prawną – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane klientów będą przetwarzane przez czas określony umową, a po tym czasie, w innych zgodnych z prawem celach. W zakresie wykonywania obliczeń związanych z metodami statystycznymi do wyliczania metod i modeli określonych prawem bankowym – przez 12 lat od dnia wygaśnięcia zobowiązania. W zakresie przetwarzania informacji stanowiących tajemnicę bankową w celu oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego – po wygaśnięciu zobowiązania wynikającego z umowy zawartej z Bankiem do czasu wycofania tej zgody. W przypadku braku zawarcia umowy – do czasu rozpatrzenia wniosku oraz przez 3 lata w celu ewentualnych reklamacji oraz obrony przed roszczeniami prawnymi.
- Wypełnianie obowiązków wynikających z przepisów prawa m.in. dotyczących prowadzenia rachunkowości i dokumentacji księgowej, w tym archiwizowanie dokumentów, wynikających z:
- ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, ustawy w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA, ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz
ustawy o obrocie instrumentami finansowymi. - Art. 6 ust. 1 lit c RODO Dane będą przetwarzane do czasu wypełnienia przez Bank obowiązków określonych w poszczególnych przepisach prawa.
Tytułem przykładu: w związku z ustawą o rachunkowości dokumenty księgowe przechowywane są co do zasady przez 5 lat po zakończeniu roku, w którym wystąpiło zdarzenie w związku, z którym został wystawiony dokument księgowy; w związku z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu dane określone w art. 49 ww. ustawy przechowywyane są przez Bank BPS przez okres 5 lat, licząc od dnia zakończenia stosunków gospodarczych z klientem lub od dnia przeprowadzenia transakcji okazjonalnej, jednakże maksymalnie przez lat 10, ponieważ Generalny Inspektor może zażądać przechowywania dokumentacji przez kolejnych lat 5.
- ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, ustawy w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA, ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz
- Ustalenie, dochodzenie i obrona przed roszczeniami
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który wskazuje na prawnie uzasadniony interes administratora danych. Dane w tym celu będą przetwarza do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń prawnych tj. nie dłużej niż do końca roku kalendarzowego, w którym upływa 6–letni termin przedawnienia,
licząc od dnia zakończenia umowy, w przypadku przedsiębiorców ten termin wynosi 3 lata. - Przetwarzanie danych beneficjentów rzeczywistych klientów w celu realizacji obowiązków
Administratora wynikających z przepisów prawa dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Art. 6 ust. 1 lit c RODO Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest niezbędność ́ przetwarzania do wykonania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
Dane będą przetwarzane co do zasady przez okres 5 lat, licząc od dnia zakończenia stosunków gospodarczych z klientem. - Przetwarzanie danych poręczycieli klientów w celach związanych z umową poręczenia.
Art. 6 ust. 1 lit b i f RODO Podstawą prawną przetwarzania danych jest realizacja umowy w przypadku, gdy poręczenia udziela osoba fizyczna, a w przypadku, gdy poręczenia udziela osoba prawna dane osób reprezentujących poręczyciela będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1
lit. f RODO.
Dane poręczyciela przetwarzane są przez okres istnienia wierzytelności zabezpieczonej poręczeniem, w tym wekslowym tj. najpóźniej do czasu jej całkowitego wygaśnięcia (np. rozwiązania umowy i jej całkowitego rozliczenia) albo do czasu przedawnienia roszczeń (jeżeli zadłużenie z umowy nie zostało spłacone). - Działania zmierzające do zawarcia i realizacji umowy z kontrahentem Administratora
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO dot. kontrahentów będących osobami fizycznymi, a w przypadku osób współpracujących z Administratorem w imieniu kontrahenta lub będących reprezentantem kontrahenta będącego osobą prawną na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Dane w tym celu będą przetwarzane przez czas określony umową, uzgodniony przez strony lub niezbędny do wykonania przez Administratora zobowiązań wymagających przetwarzania danych. - Prowadzenie działań marketingowych, w tym z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej lub głosowej
Art. 6 ust. 1 lit a RODO lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przy czym działania te ze względu na inne obowiązujące przepisy, w szczególności Prawo telekomunikacyjne i Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, prowadzone są na podstawie posiadanych zgód na kanał komunikacji.
Do czasu wniesienia sprzeciwu lub wycofania zgody, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcecie pozostawać w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych działaniach. - Prowadzenie konkursów
Art. 6 ust. 1 lit a RODO Zgoda na udział w konkursie może być również udzielona poprzez aktywne działanie, jakim jest przystąpienie do konkursu na warunkach określonych w regulaminie. W wybranych konkursach dane mogą być współadministrowane (art. 26 RODO) przez Bank BPS i banki spółdzielcze będące współorganizatorami konkursów. Dane będą przetwarzane przez czas trwania konkursu, a także w celu obrony przed roszczeniami
prawnymi, jak również w określonych sytuacjach w celach wywiązania się z obowiązków podatkowych. - Prowadzenie monitoringu wizyjnego
Art. 6 ust. 1 lit f RODO Podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa i ochrona mienia. Dane będą przetwarzane do 3 miesięcy od dnia zarejestrowania obrazu. W przypadku, gdy nagranie będzie stanowiło dowód w postępowaniu, dane będą przetwarzane do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. - Nagrywanie rozmów telefonicznych
Art. 6 ust. 1 lit a lub art. 6 ust. 1 lit c lub art. 6 ust. 1 lit f RODO Podstawą prawną nagrywania rozmów telefonicznych może być zgoda, przez którą rozumie się kontynuowanie rozmowy telefonicznej lub prawnie uzasadniony interes Administratora jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa i ochrona mienia. W niektórych sytuacjach podstawą prawną nagrywania rozmów telefonicznych jest niezbędność przetwarzania do wykonania obowiązku prawnego
ciążącego na Administratorze. Dane będą przetwarzane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dane nagranie zostało zarejestrowane. Natomiast nagrania zarejestrowane w Punkcie Usług Maklerskich mogą być przetwarzane przez okres do 7 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dane nagranie zostało zarejestrowane, gdy zażąda tego organ nadzoru. - Przetwarzanie danych w związku z prowadzeniem profili na portalach społecznościowych oraz prowadzeniem komunikacji z użytkownikami portali przy wykorzystaniu narzędzi oferowanych przez portale społecznościowe.
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO Dane będą przetwarzane w prawnie uzasadnionym interesie Administratora. Dane będą przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych lub do czasu określonego w regulaminach portali społecznościowych. - Zarządzanie zasobami ludzki – pracownikami i współpracownikami
W przypadku pracowników: art. 6 ust. 1 lit. a, c oraz f RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO. W przypadku współpracowników: art. 6 ust. 1 lit b i f RODO.
Dokumenty z zakresu prawa pracy będą przechowywane przez okres trwania stosunku pracy oraz w obowiązkowym okresie przechowywania dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy i akt osobowych, ustalonym zgodnie z odrębnymi przepisami, a w przypadku danych podawanych
dobrowolnie do momentu odwołania zgody.
W przypadku umów cywilnoprawnych dane przetwarzane są w przedmiotowym celu do czasu obowiązywania umowy, a następnie w celach obrony lub dochodzenia roszczeń prawnych oraz w celach podatkowych. - Prowadzenie rekrutacji
W przypadku kandydatów na pracowników: art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO Dane w tym celu będą przetwarzane przez okres 3 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokumenty wpłynęły do Banku, a w przypadku osób, które brały udział w procesach rekrutacji, przez okres 3 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym został zakończony proces rekrutacji. - Przetwarzanie danych, w tym plików cookie w celu dostosowania treści stron internetowych do potrzeb użytkownika lub w celu świadczenia usług za pośrednictwem strony internetowej i aplikacji mobilnej Art. 6 ust. 1 lit. f RODO W ramach wskazanego celu dane będą przetwarzane w celu dostarczanie
usług za pośrednictwem stron internetowych Banku oraz aplikacji mobilnej. W tym w zakresie przetwarzane będą m.in. identyfikatory, jak adres IP urządzenia lub informacje globalizacyjne.
Dane będą przetwarzane do czasu złożenia uzasadnionego sprzeciwu. Dane w postaci plików cookie będą przetwarzane przez okresy wskazane w Polityce plików cookie lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Wyrażenie sprzeciwu może jedynie nastąpić przez zmianę ustawień przeglądarki użytkownika końcowego. - Prowadzenie komunikacji
Art. 6 ust. 1 lit f RODO Dane będą przetwarzane w prawnie uzasadnionym interesie jakim jest prowadzenie komunikacji. Dane będą przetwarzane przez okres związany z celem prowadzonej korespondencji lub do czasu złożenia uzasadnionego sprzeciwu.
Czy podanie danych jest obowiązkowe?
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji umowy. W przypadkach wynikających z przepisów prawa podanie danych jest obowiązkowe.
Bank Spółdzielczy w Nowym Sączu przetwarza dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą (np. dane podane podczas zawierania umowy), a także pozyskane z innych źródeł zgodnie z prawem. Tymi innymi źródłami mogą być m.in. źródła publiczne, np. rejestry KRS, CEIDG
oraz źródła o ograniczonym dostępie, np. BIK, BIG. W każdym ze wskazanych przypadków Bank skrupulatnie weryfikuje, czy ma podstawę prawną przetwarzania danych osobowych lub pozyskuje w tym celu zgodę.
Odbiorcy danych
Dane osobowe w związku z profilem działalności Banku w określonych sytuacjach mogą być przekazywane innym odbiorcom, tj.:
- dostawcom lub podmiotom świadczącym usługi teleinformatyczne,
- Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej,
- Urzędowi Skarbowemu,
- organom ścigania,
- Komisji Nadzoru Finansowego,
- Innym organom publicznym, instytucjom lub podmiotom trzecim uprawnionym do żądania dostępu
lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- podmiotom świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie,
- pomiotom świadczącym usługi prawne, audytowe,
- BIK, tj. Biuro Informacji Kredytowej S.A., jak również BIG, tj. Biurom Informacji Gospodarczych,
- Izbom rozliczeniowym, innym podmiotom prowadzącym rozliczenia np. KIR, Swift,
- organizacjom kartowym, np. Visa, Mastercard – w przypadku, gdy dane są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, stosujemy odpowiednie zabezpieczenia w postaci wiążących reguł korporacyjnych,
- podmiotom świadczącym usługi ubezpieczeniowe,
- podmiotom z Grupy BPS.
Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych
Osoba, której dane są przetwarzane przez administratora ma prawo żądania dostępu do danych, ich sprostowania, czyli poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych. W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody, zgoda ta zawsze może zostać wycofana. Więcej informacji o prawach osób, których dane dotyczą dostępne są w art. 12-23 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tj. RODO), którego tekst można znaleźć pod adresem: https://eur-lex.europa.eu.
Nadto, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, więcej informacji pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/skargi
Przekazywanie danych do państw trzecich
Dane osobowe są przetwarzane przez Bank na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
W przypadku realizacji umów i transakcji zagranicznych dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), w tym na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki. W ww. okolicznościach dane osobowe do krajów nienależących do EOG, których poziom ochrony danych nie
został uznany przez Komisję Europejską za odpowiedni, będziemy przekazywać wyłącznie w zakresie w jakim pozwalają na to przepisy prawa, np. przy zastosowaniu odpowiedniego zabezpieczenia w postaci standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską lub w
przypadkach wskazanych w art. 49 ust. 1 Rozporządzenia. Kopie ewentualnych zabezpieczeń, o których mowa powyżej, lub informacje na temat ich dostępności możesz uzyskać kontaktując się z Bankiem.
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, tj. bez udziału człowieka.
Polityka cookies
- Pliki Cookies wykorzystywane na serwisie bsnowysacz.pl (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu Bank Spółdzielczy w Nowym Sączu.
- Pliki Cookies zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu Bank Spółdzielczy w Nowym Sączu, ul. Al. Stefana Batorego 78 , 33-300 Nowy Sącz
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu: o dostosowania zawartości strony bsnowysacz.pl do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze strony internetowej; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych ustawień;
- tworzenia statystyk serwisu bsnowysacz.pl, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
- W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu; "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.; o "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Serwis zawiera odnośniki do innych stron WWW. Nie możemy ponosić odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych stronach. Namawiamy, by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityka prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka dotyczy tylko serwisów Banku.
- Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego, dostosowująca polskie przepisy do dyrektyw unijnych 2009/136/WE i 2009/140/WE.
Polityka prywatności aplikacji BS Nowy Sacz mobileNet
- Niniejszy dokument opisuje politykę prywatności aplikacji BS Nowy Sacz mobileNet
- Login Użytkownika, informacje o producencie oraz modelu urządzenia przesyłane są do Banku podczas procesu parowania w celu jego identyfikacji w systemie bankowości elektronicznej.
- Po zakończeniu procesu parowania urządzenia, przechowywana jest na nim nazwa profilu zdefiniowana przez Użytkownika aplikacji.
- Transmisja danych pomiędzy aplikacją BS Nowy Sacz mobileNet a Bankiem jest w pełni szyfrowana przy użyciu bezpiecznych algorytmów szyfrujących.
- Aplikacja BS Nowy Sacz mobileNet nie przechowuje i nie przetwarza żadnych danych osobowych, które mogłyby umożliwić osobie postronnej identyfikację Użytkownika aplikacji.
- W przypadku braku zgody na postanowienia niniejszej polityki prywatności, należy niezwłocznie odinstalować aplikację.