Kredyt w rachunku bieżącym jest kredytem odnawialnym do kwoty ustalonego limitu w danym okresie i może być wykorzystany wielokrotnie, aż do wygaśnięcia umowy.
Bank może udzielić kredytu w rachunku rozliczeniowym bieżącym Kredytobiorcy:
- będącemu stałym klientem Banku, tzn. posiadającemu w Banku rachunek bieżący i przeprowadzającemu rozliczenia przez ten rachunek
- nowemu klientowi w przypadku przejęcia do kompleksowej obsługi, który otworzy rachunek bieżący i zobowiąze się do przeprowadzenia rozliczeń przez ten rachunek
- o dobrej, znanej Bankowi sytuacji ekonomiczno - finansowej
- posiadającemu zdolność kredytową
- rzetelnie i terminowo wywiązującemu się ze zobowiązań wobec Banku oraz wobec innych banków z którymi współpracował w ostatnim okresie
Dlaczego warto?
-
Zabezpieczenie kredytu ustalane jest indywidualnie
-
Więcej możliwości - w ramach dostępnego limitu kredytowego możesz wielokrotnie zadłużać się i spłacać kredyt odpowiednio do potrzeb i możliwości firmy
-
Finansowanie bieżące - dodatkowe źródło finansowania bieżącej działalności firmy
-
Efektywne zarządzanie - wspomaga zarządzanie finansami firmy
-
Lepsza płynność finansowa - dogodny system spłat oraz możliwość skorzystania w każdej chwili z dodatkowych środków. kredytowych na opłacenie bieżących należności
-
Oszczędność - dzięki szybkim decyzjom kredytowym oraz stałemu dostępowi do rachunku, nie tracisz czasu na zbędne formalności
Kwota kredytu
- Wysokość przyznanego/udzielonego limitu jest uzależniona od zdolności kredytowej oraz od obrotów i sald na rachunku bieżącym
- Maksymalna wysokość kredytu nie może przekroczyć 40% obrotów rocznych
Przydatne informacje
Podstawa do udzielenia kredytu
Podstawą do udzielenia kredytu jest złożenie wniosku wraz ze wskazanymi przez Bank załącznikami. W zależności od formy prowadzonej działalności gospodarczej, będą to między innymi:
- dokumenty stwierdzające status prawny oraz uprawniające do prowadzenia działalności gospodarczej, umowę spółki/statut
- REGON
- NIP
- koncesje, zezwolenia, o ile są wymagane
- zaświadczenie z US oraz ZUS lub oświadczenie wnioskodawcy o nie zaleganiu z płatnościami wobec tych instytucji
- zaświadczenie o średniomiesięcznych wpływach na rachunek bieżący - w przypadku klienta posiadającego rachunek w innym banku
- oświadczenie o przychodach klienta, wg wzoru określonego przez Bank